motosikletin koltuk altı
motosikletin arka tarafında çirkin bir parça olan yedek teker taşıma standını motordan ayırdım..ohhh
plakalık çıkarıldı.
Motosiklet renovasyonu sırasında yere yakın ve çok ıslanan parçaların çok fazla çürüdüğünü demir aksamların çok paslandığını göreceksiniz. Bu da size sökme işlemi sırasında acılar çektirebilir.
hele vidalı sistem parçaların çıkarılması sırasında videlı kısım diş sıyırınca büyük uğraş başlıyor. vaktinizi alabiliyor. Bu tarz parçaları yinede arşivledim ve daha sonra değiştirilmek üzere belirledim.
Hasan restorasyon sırasında bana çok yardımcı oldu.Birkaç tur veririm :)
Aşağıdaki fotoğrafta alet çantasının kapağı görülüyor.kapak bir pinle şasiye sabitli.bu tarz parçaları dikkatle çıkarmakta fayda var. Ayrıca kapakta ufak bir vurukta var. Boya soyma sonrası bu parçayı düzeltmeyi düşünüyorum.
Lambrettanın filtre sistemi
Lambrettalarda karbüratöre giren bir lastik sistem hava filtreni bağlıdır ve hava filtreside bir hava kutusunun içinde bulunur. hava kutusu şu motosikletin ciğerlerinin göründüğü fotoğrafta 3 tane gri yuvarlak parçanın ortada olanı.
hava filtre kutusu
bu hava kutusu çıkarılırken dikkat edilmesi gereken husus aşağıdan takıldığı yerin hemen üzerinde elektrik sistemine ait tellerin geçmesidir.tekrar toplarken dikket etmek gerekiyor.yoksa teller aşağı düşer.
alet kutusu çıktıktan sonra.
motosiklete ait tüm lastik parçaları set halinde satan bir satıcıdan ebayden tüm seti satın aldım ve gelmesini bekliyorum. Böyle bir setin olması restorasyonumun kalitesini çok arttıracak. Çünkü genellik renovasyon sırasında bu parçalar hem niteliğini yitirmiş oluyor hemde kötü görüntü oluşturuyor.
Benzin deposu sağdan ve soldan iki adet sıkıştırmalı bilezik ile kasaya sabitleniyor.Yine titreşim ve sesin önlenmesi açısından bu bileziklerin iç kısımları lastik parçalarda döşeli
artık barsaklar çıktı sayılır.şimdi sıra motorda
motor bu motosiklette bir mil ve tek sağdan amortisörle gövdeye bağlı.
Motoru bu milden ve amortisörden ayırmak için öncelikle yapılması gereken bitakım işlemler var.
1-manyeto elektrik tesisatını bağlantı parçasından ayırmak
2- birinci vites ve gereğinde boş vitese atan şanzımana giden teli ayırmak (yolunu işaretleyerek fotoğrafladım)
3- ikinci, üçüncü , dördüncü ve gereğinde boş vitese atan şansımana giden teli ayırmak
4- karbüratöre giden gaz telini ayırmak
5- karbüratöre giden jikle bağlantısını ayırmak
6-arka fren telini ayırmak
Bu işlemleri yaptıktan sonra tüm motor sadece hareketli bağlantılarında gövdeye bağlıdır. mili sökerek ve amortisör bağlantılarını çıkararak motor tamamen sökülebilir.
motor söküldükten sonra hali duman
motoru ayırdım.gayet ağır.
No comments:
Post a Comment