Wednesday, March 22, 2017

Yeniden doğuşun hikayesi ile herkese merhaba;

    Çok edebiyat yapmadan, arkadaşımdan satın aldığım Lambretta GP200 ün restorasyonu sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu benim tamamına el atarak restorasyonuna kalkıştığım ve motosikleti tamamen parçalayıp eski parçalarını yenilediğim, değişmesi gereken parçaları satın alıp değişimlerini yaptığım, boyasını demire kadar soyup tekrar istediğim bir renge boyadığım bir proje. Bu proje umarım bu tarz motosikletleri seven ve böyle bir restorasyon yapmayı düşünüp hiç kalkışamamış insanları teşvik eder.

  Motosikleti uzun süredir arkadaşımın deposunda görüyordum. Ama aklımda böyle bir renovasyon fikri yoktu. Eski skuterlere ilgim daha önce kullandığım birkaç Vespa dan ileri geliyordu. Bir gün arkadaşıma motorunu satın almak istediğimi ve restorasyonunu yapmak istediğimi söyledim. Bu  ani kararım aslında benim için hiç bilmediğim bir dünyaya balıklama dalmama sebep olacaktı. Ben daha önce motosiklet parçaları üzerinde tek başıma çalışma yapmamıştım ve tamir konusunda neredeyse çok az bilgim vardı.  Teorik motor çalışma prensipleri hakkında bilgim olabilir ama bu bilgilerin hepsi internet üzerinden okuyarak elde ettiğim ve videolardan elde ettiğim bilgilerdi. Motosikleti arkadaşımdan aldığımda ilk gün kendime "ne bok yedim lan ben" dedim.. Sonuçta bu motoru bir ustaya verebilir ve ona restore ettirebilirdim. Ama gerçekten istediğim bu değildi. Yani hiç uğraşmadan gidip bir skuter alabilir ve ona binebilirdim. İşte dediğim gibi yedik bir bok ve restorasyona başladım.
   Motosiklet İtalya İnnocenti adlı firmanın ürettiği Lambretta GP200 . Aslında bu motosiklet Hindistan SİL firması tarafından üretilen uyarlaması. Motosiklet 200 cc iki zamanlı, ayak marşlı (kickstart)  ve aküsüz bir versiyon. İnternet araştırmalarım sırasında bu motorsikletin birçok versiyonu olduğunu gördüm. Motor sisteminin basit olması ve gövdenin yapısı nedeniyle araca müdahele bakım tamir ve restorasyon çok zor değil. Ama benim gibi lokma takımını ilk defa eline almış bir kişi için gayet uğraştırıcı olduğu belli. Bu restorasyon için birçok site inceledim , restorasyon videoları izledim ve birçok kişiden yardım aldım. Hatta internette böyle renovasyon ile uğraşan kişilerle tanışıp sorular sordum. Sağolsunlar beni kırmadılar. Restorasyonun sonunda güzel bir teşekkür edeceğim. Şimdi dönelim motosiklete.
  Sanırım motosiklet konusunda biraz şanslı çıktım. Motosiklet vefat eden bir kişinin ve bu kişi motoruna severek bakmış ve  binmiş. Motosikleti aldığımda ilk olarak çalışıp çalışmadığını görmek amacıyla yaşadığım şehir Denizli de bulunan eski bir ustaya götürdük ve usta ilgileneceğini söyledi. Birkaç gün sonra ustanın yanına gittim ve usta makinanın Zenit saat gibi tıkır tıkır çalıştığını söyledi ve çalıştırdı. Videosunu çektim. Çok sevinmiştim. Motor ile ilgili problemim olmaması ve olmayacağını bilmek içimi baya bir rahatlattı. artık restorasyona motosikletin diğer kısımlarına bolca vakit ayırarak devam edecektim.

  Artık restorasyon hakkında bilgiler vermeye başlayabilirim. Umarım manevi tatminimi ve motosikletimi getirdiğim son noktaya kadar keyifle okursunuz.
ilk alışveriş
  Motosikleti restore ederken korkunç bir problemle karşı karşıyasınızdır. Sökeceğiniz her parçayı yerine takmakta zorlanabilirsiniz. Ya da şöyle söyleyeyim. İnşallah sökeceğiniz parçayı nereden söktüğünüzü hatırlarda takarsanız  ve inşallah zorlanırsınız :))
  Yani herbir parçayı motosikletten sökerken arşivler ve fotoğraflarsanız parçaların temizliğini yaptıktan sonra birleştirme aşamasında büyük acılar çekmezsiniz. Bunun için bir rulo barkod kağıdı ve Zipli buzdolabı poşeti ve fotoğraf makinası(cep telefonu) sökme sırasında en büyük  dostunuz olacaktır. Ben işi bir tık ileri götürdüm ve minik parçaları poşetledikten sonra koymak için güzel bir katlanır kasa aldım. Kütüphane sistemiyle fotoğraflayıp arşivledim sıraladım. Bu arşivleme sisteminin iki avantajı var . Birini zaten söyledim. İkinci avantajı ise toplama sırasında hangi parçayı önce takmanız gerektiğini poşetlerdeki numaralandırmalarınızı tersten giderek rahatça yapabilir  ve
toplama sırasında acılar çekmezsiniz.
arşivleme sistemimden örnekler

arşivleme sistemimden örnekler 2

    Motosikleti restore ederken yapmak istediklerimi şöyle sıralayabilirim
1-aracın tüm parçalarını ayırıp temizlemek
2-eski parçaları yenileriyle değiştirmek
3-yıpranmış ana parçaları onarmak
4-boyayı tamamen soyarak istediğim renklerde tekrar boyamak



 Eveeet çok anlattım artık restorasyona başlayabiliriz...........

Koltuk ve koltukğa ait parçaları çıkarark numaralandırdım. Daha sonra koltuğu oto dizayn ve döşemecide (tanıdık var  :) ) istediğim şekilde yenileyeceğim.



No comments:

Post a Comment

     Bugünkü paylaşımda fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi elektrik diyagramları parçaların sökümü ve bir takım ince ayarların ve bağlantı...